2012. január 8., vasárnap

Retro hét




A következő három cikkben régebbi játékokat fogunk bemutatni.
Valószínűleg mindhárom cím ismerősen fog hangzani.

Halo 3

Előszó
A Microsoft és a Bungie nagy sikerű sorozatának harmadik része 2007 őszén került a boltokba. A doboz átlagos, színes kiskönyv, és egy külön kihajtogatható lap a gombkiosztásról.

Kezdés
A menü kissé puritánnak hat. Az egész kék. Nagyon kék. De az egész mégis valahogy összhangban van. Óriásit dob rajta a Martin O'Donell szerezte zene (Martin O'Donell az isten!) A legfőbb menüpontok (Játék folytatása, Multiplayer) és néhány újdonság (Theater és Forge), amikről később szó lesz.
A nehézségi szintek között érezhető a különbség. Könnyű-Normál-Hősies-Legendás fokozatok között választhatunk. A Könnyű is tartogathat egy-két meglepetést, a Hősies tulajdonképpen a valóságos nehézség. A Legendás pedig...

Történet, látvány
A történet valahol ott folytatódik, ahol a 2 abbamaradt. Egy kapszulában Master Chief földet ér egy dzsungelban, ám az ütődés miatt „kikapcsol”. A második részből megismert Johnson őrmester rebootol, némi beállítás, és azonnal belecsöppenünk a kissé zavaros, kissé kibogozhatatlan Halo Univerzumba.
De térjünk át a grafikára. A Halo szép. Sőt. A Halo soha nem volt még ennyire gyönyörű. Hatalmas pályák, óriási látótávolság, a fény-árnyék hatás, kidolgozott textúrák, és az egészet még feldobja a zene. Egyszóval a játéknak hangulata van. Az egész él, mozog.


MI
Az ellenfelek nemcsak hatalmas hordákban törnek ránk, de nagyon okosak is. Kiabálnak, tájékoztatják egymást, szóval szinte tökéletesen élethűek. Sokat dob az egészen, mikor a brute-ok felordítanak ha egy társuk meghal, a gruntok meg sikítva menekülnek, miután vezérüket kiiktattad. A társak sem tétlenek, folyamatosan diskurálnak egymással és a központtal.
Bár nem teljesen tökéletes, hibával nagyon ritkán találkozhatunk. Néha a társak megállnak, lemerevednek, az ufók beragadnak, a falat lövik.

Pályák
A pályák eléggé változatosak. Először a Földön harcolunk, majd áttérünk az egyik halo-ra, sőt, meglátogatunk egy idegen űrhajót is. A dzsungelben lövöldözéstől a sivatagi terepjárós rohamon át tankcsatákig minden előfordul. Egyik küldetésben egy helikopter szerű légijárművel kell támogatni társainkat.
Egyszóval a játék nem unalmas, mindig tartogat valami meglepetést, nem engedi, hogy elunjuk magunkat.


Játékmódok
Először a két újdonság: Theater és a Forge.
Theater
A játék folyamatosan rögzíti minden egyes játékunkat (legyen az online vagy offline), hogy bármikor visszanézhessük. Rendelkezik némi eszköztárral, mint például vágás, klip felvétele, kép rögzítése. Negatívum, hogy az előre-hátra tekerés borzalmas. Előre csak kétszeres gyorsításban lehet, hátra pedig a játék saját magának felosztott részek között lépdelve lehet. És a legjobb multis jelenetek MINDIG a játék utolsó harmadában történnek.
Forge
A multis pályákat korlátozottan módosíthatod. Ez úgy történik, hogy a d-pad megnyomásával átváltozol egy kis robottá, és a menüből kiválasztva teheted ide-oda a tárgyakat. Minden tárgyból meghatározott mennyiségű áll rendelkezésedre. 


Tehetsz rá plusz fegyvereket, járműveket, módosíthatod azok újratermelődési idejét. Tehetsz újraéledési pontokat. És az egész mehet csata közben! Nincs viccesebb, mint amikor ellenfeledet szétzúzod egy tankkal, vagy társadat fedezed egy faldarabbal! Persze téged is szét tudnak lőni…
Multi
A multit csak local-on tudtam kipróbálni haverokkal. Hát... Tele van a játék a legkülönfélébb játékmódokkal, mint a klasszikus Free-for-All, TDM, CTF, vagy a Odball, Juggernaut, AlphaZombie. Persze nem ennyi, az egész felsorolhatatlan lenne, főleg, ha hozzávesszük, hogy mi magunk is variálhatjuk, állítgathatunk nagyon sok mindent(kezdő fegyver, élet, első helyezett élete, időtartam, fegyverek a pályán, etct...).


Co-op
A játék összes pályáját végigjátszhatjuk akár három baráttal is (local-on csak
két fő engedélyezett). Én személy szerint öcsémmel toltam végig az egészet.

Összegzés
a Halo 3 egy jól összerakott játék, méltó folytatása a nagy sikerű sorozatnak.
Hatalmas, epikus csaták, rengeteg ellenfél, nagyszerű mesterséges intelligencia, kitűnő zene.
Az IGN, a Gamespot 9.5, az Official Xbox magazine pedig 10 pontot adott neki.




1 megjegyzés:

  1. Kedves Mágus!

    Bámulattal olvasom blogodat.Nevedhez hűen varázslatosan jellemzed a játékokat.Látszik,hogy igazi szakértő vagy.Valóban kedvem támadt egy gigantikus összecsapáshoz :)
    Sok sikert a folytatáshoz.

    Pentheszileia

    VálaszTörlés