A következő három cikkben régebbi játékokat fogunk
bemutatni.
Valószínűleg
mindhárom cím ismerősen fog hangzani.
Halo
3
Előszó
A
Microsoft és a Bungie nagy sikerű sorozatának harmadik része 2007
őszén került a boltokba. A doboz átlagos, színes kiskönyv, és
egy külön kihajtogatható lap a gombkiosztásról.
Kezdés
A menü kissé
puritánnak hat. Az egész kék. Nagyon kék. De az egész mégis
valahogy összhangban van. Óriásit dob rajta a Martin O'Donell
szerezte zene (Martin O'Donell az isten!) A legfőbb menüpontok
(Játék folytatása, Multiplayer) és néhány újdonság (Theater
és Forge), amikről később szó lesz.
A nehézségi szintek
között érezhető a különbség. Könnyű-Normál-Hősies-Legendás
fokozatok között választhatunk. A Könnyű is tartogathat egy-két
meglepetést, a Hősies tulajdonképpen a valóságos nehézség. A
Legendás pedig...
Történet,
látvány
A történet valahol
ott folytatódik, ahol a 2 abbamaradt. Egy kapszulában Master Chief
földet ér egy dzsungelban, ám az ütődés miatt „kikapcsol”.
A második részből megismert Johnson őrmester rebootol, némi
beállítás, és azonnal belecsöppenünk a kissé zavaros, kissé
kibogozhatatlan Halo Univerzumba.
De térjünk át a
grafikára. A Halo szép. Sőt. A Halo soha nem volt még ennyire
gyönyörű. Hatalmas pályák, óriási látótávolság, a
fény-árnyék hatás, kidolgozott textúrák, és az egészet még
feldobja a zene. Egyszóval a játéknak hangulata van. Az egész él,
mozog.
MI
Az ellenfelek nemcsak
hatalmas hordákban törnek ránk, de nagyon okosak is. Kiabálnak,
tájékoztatják egymást, szóval szinte tökéletesen élethűek.
Sokat dob az egészen, mikor a brute-ok felordítanak ha egy társuk
meghal, a gruntok meg sikítva menekülnek, miután vezérüket
kiiktattad. A társak sem tétlenek, folyamatosan diskurálnak
egymással és a központtal.
Bár nem teljesen
tökéletes, hibával nagyon ritkán találkozhatunk. Néha a társak
megállnak, lemerevednek, az ufók beragadnak, a falat lövik.
Pályák
A
pályák eléggé változatosak. Először a Földön harcolunk, majd
áttérünk az egyik halo-ra, sőt, meglátogatunk egy idegen űrhajót
is. A dzsungelben lövöldözéstől a sivatagi terepjárós rohamon
át tankcsatákig minden előfordul. Egyik küldetésben egy
helikopter szerű légijárművel kell támogatni társainkat.
Egyszóval
a játék nem unalmas, mindig tartogat valami meglepetést, nem
engedi, hogy elunjuk magunkat.
Játékmódok
Először
a két újdonság: Theater és a Forge.
Theater
A
játék folyamatosan rögzíti minden egyes játékunkat (legyen az
online vagy offline), hogy bármikor visszanézhessük. Rendelkezik
némi eszköztárral, mint például vágás, klip felvétele, kép
rögzítése. Negatívum, hogy az előre-hátra tekerés borzalmas.
Előre csak kétszeres gyorsításban lehet, hátra pedig a játék
saját magának felosztott részek között lépdelve lehet. És a
legjobb multis jelenetek MINDIG a játék utolsó harmadában
történnek.
Forge
A
multis pályákat korlátozottan módosíthatod. Ez úgy történik,
hogy a d-pad megnyomásával átváltozol egy kis robottá, és a
menüből kiválasztva teheted ide-oda a tárgyakat. Minden tárgyból
meghatározott mennyiségű áll rendelkezésedre.
Tehetsz rá plusz fegyvereket, járműveket, módosíthatod azok újratermelődési idejét. Tehetsz újraéledési pontokat. És az egész mehet csata közben! Nincs viccesebb, mint amikor ellenfeledet szétzúzod egy tankkal, vagy társadat fedezed egy faldarabbal! Persze téged is szét tudnak lőni…
Tehetsz rá plusz fegyvereket, járműveket, módosíthatod azok újratermelődési idejét. Tehetsz újraéledési pontokat. És az egész mehet csata közben! Nincs viccesebb, mint amikor ellenfeledet szétzúzod egy tankkal, vagy társadat fedezed egy faldarabbal! Persze téged is szét tudnak lőni…
Multi
A
multit csak local-on tudtam kipróbálni haverokkal. Hát... Tele van
a játék a legkülönfélébb játékmódokkal, mint a klasszikus
Free-for-All, TDM, CTF, vagy a Odball, Juggernaut, AlphaZombie.
Persze nem ennyi, az egész felsorolhatatlan lenne, főleg, ha
hozzávesszük, hogy mi magunk is variálhatjuk, állítgathatunk
nagyon sok mindent(kezdő fegyver, élet, első helyezett élete,
időtartam, fegyverek a pályán, etct...).
Co-op
A
játék összes pályáját végigjátszhatjuk akár három baráttal
is (local-on csak
két
fő engedélyezett). Én személy szerint öcsémmel toltam végig az
egészet.
Összegzés
a
Halo 3 egy jól összerakott játék, méltó folytatása a nagy
sikerű sorozatnak.
Hatalmas,
epikus csaták, rengeteg ellenfél, nagyszerű mesterséges
intelligencia, kitűnő zene.
Az
IGN, a Gamespot 9.5, az Official Xbox magazine pedig 10 pontot adott
neki.
Kedves Mágus!
VálaszTörlésBámulattal olvasom blogodat.Nevedhez hűen varázslatosan jellemzed a játékokat.Látszik,hogy igazi szakértő vagy.Valóban kedvem támadt egy gigantikus összecsapáshoz :)
Sok sikert a folytatáshoz.
Pentheszileia